Alfred är inte längre till salu!

Jag håller tyvärr inte den här sidan uppdaterat särskilt bra längre. Anledningen är på grund av att min ”katteverksamhet” inte är direkt igång. Jag vet ju inte ens om jag ska fortsätta med uppfödning. Ängsull är fortfarande inte kastrerad, hon går istället på P-piller tills jag fått ändan ur vagnen.

Men idag har det hänt något fruktansvärt i katteriet… Ängsulls mamma, Madicken, min älskade lilla katt, har blivit överkörd av en bil och är död.

Det är så hemskt! Hon var dessutom min lilla favorit bland katterna, min älsklingskatt som jag hade hoppats få se bli gammal innan hon dog. Nu fick hon sätta livet till, endast tre år gammal, som en i raden av alla trafikoffer som bilismen skördar varje år, både djur och människor dör när de drabbas av dessa mördarmaskiner.

Detta innebär också att Alfred inte längre är till salu. Som tur är så har jag ju ännu inte hunnit sälja honom. Han och Ängsull blir ensamma nu, och jag tror att de vill ha sällskap av varandra när Madicken är borta.

Jag kommer sakna henne så otroligt mycket… 😦

 

Kategorier: Alfred, Ängsull, Madicken, Mina katter | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.