Alfred är till salu

[Många allergiker tål denna rasen! Intresserade köpare får gärna komma och ”sniffa” själva för att avgöra om de tål katten eller inte.]

Jag har grubblat länge över om jag ska sälja någon av mina tre katter, eftersom det känns lite för mycket att ha tre stycken hemma, med ett växande antal övriga djur på ingång dessutom. Nu har jag bestämt mig för att avyttra Alfred…
De andra två katterna här hemma är mig alltför kära, och Alfred visar tydligt att han helst skulle vilja ha mer uppmärksamhet än vi har tid att ge honom nuförtiden. De andra katternas sällskap duger inte, det är ju människor han älskar! Gården och andra djur tar helt enkelt för mycket tid, och han har hamnat lite i skymundan, och jag tycker att han verkar lite ledsen över att han fått konkurrens om vår uppmärksamhet.

Alfred är en ganska stor, kastrerad Sibbe på tre år och en riktig mysig gosekatt som älskar att kela och vill alltid vara med sina människor och följa med dem på alla upptåg. Jag säljer honom därför att jag känner att jag inte kan ge honom all den tid och uppmärksamhet han förtjänar. Han kommer väl överens med gårdens övriga djur, både getter, katter och hundar, och är en riktig gentleman mot alla som tillhör flocken! Han är ingen typisk självständig katt, utan tvärtom mycket social! Påminner mer om en hund… Människor är det viktigaste i hans liv, och han älskar att få följa med ut på promenad, och njuter stort när han får ligga och spinna i någons knä. Ofta kan han parkera sig framför fötterna på folk, genom att slänga sig på rygg så att han kan få bli kliad på magen…

Han säljs INTE som innekatt. Han har vant sig vid att få gå ute fritt och blir mycket frustrerad, tjurig och rastlös om han inte får gå ute fritt regelbundet. Idag stormtrivs han med att komma och gå som han vill genom kattluckan. 🙂

Han är en fantastiskt bra jägare. (nästan för bra) Sork, småfåglar, näbbmöss, harungar. Han jagar allt som inte tillhör flocken.
Han vaktar sitt revir mot främmande katter, men har inga problem att acceptera andra katter som bor i samma hushåll.

Säljs endast till personer som är intresserade av pälsvård!
Han har en mycket fluffig, lång, tjock och krävande päls som måste skötas ofta för att inte tova ihop sig, m.a.o borstas igenom noga minst en gång per vecka. Den tovar sig mycket fort. Hans päls är tyvärr i dagsläget i mycket dåligt skick pga bristande pälsvård det senaste halvåret och han har stora filtade tovor i pälsen som vi kommer raka bort. Pälsen kommer därför inte se så vacker ut under några månader….

Du bör också bo enskilt eller lantligt och utan tungt trafikerade vägar i närheten(ej inom 1-2km avstånd). Alfred är tyvärr inte särskilt ”street-smart” när det gäller trafik.

Prisidé: 5000kr (Han säljs självklart avmaskad, chipmärkt, med stamtavla, kastrerad, samt vaccinerad mot kattpest och kattsnuva)

Jag har inte bråttom med att sälja Alfred, utan kommer vänta tills rätt hem dyker upp! För ytterligare info om Alfred ta kontakt via mail.

Ni som är intresserade är välkomna att skicka ett mail där ni berättar vad ni kan erbjuda Alfred. 🙂

info (snabel-a) hippievagnen.se

Alfred har slängt sig på rygg framför mina fötter och vill ha uppmärksamhet… 🙂

Kategorier: Alfred | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.