Då var det bokat!

Madickens kastrering är nu inbokad om två veckor. Det känns skönt att vi ska få det ur världen, och jag tror hon kommer bli glad och nöjd också. Det tar mycket på krafterna att vara fertil och Madicken har haft så otroligt täta löp. Hon har ju visserligen gått på P-piller fram tills för några veckor sedan, men det var ändå som om hon löpte igenom P-pillerdosen trots att jag gav henne mer än dubbel dos.

Snart får hon dessutom bli utekatt igen, något jag tror att hon saknar mycket! Hon brukar sitta och drömma sig bort i fönstret och tittar ut på livet utanför. Hon har också försökt rymma en gång. Då smet hon ut genom ytterdörren i ett obevakat ögonblick, varpå jag fick tokspringa ut i strumplästen för att fånga in henne igen, trettio meter från huset. 🙂

Igår satte vi in en kattlucka till Alfred, som nästan har hunnit utveckla en metod för att öppna ytterdörren genom att hoppa upp mot handtaget. Jag hoppas att vi hann stävja detta beteende innan han har satt det i system! Jag tror han lyckades med detta en gång, och en gång är ingen gång, säger man ju…. 🙂 Nu får han välja själv om han ska vara inne eller ute, genom att det sitter en lucka i källardörren som han kan springa ut och in genom. De andra katterna kan inte gå ner i källaren så det är ingen risk att de springer efter 🙂

Kategorier: Alfred, Avel och uppfödning, Madicken, Mina katter | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.